کد مطلب: 170511
حجت‌الاسلام والمسلمين خاتمي در نماز جمعه تهران:
آقايان اجازه نقد و بررسي FATF را بدهند/ اگر به استقلال کشور ضربه مي‌زند شوراي امنيت قاطعانه آن را رد کند/ يمن تابلويي از 3 قرن جنايت آل سعود است
تاریخ انتشار : 1395/06/26 14:57:43
نمایش : 1034
خطيب نماز جمعه تهران گفت: درست است که تصميم‌گيرنده نهايي در مورد FATF شوراي امنيت است، ولي قبل از اينکه به مرحله نهايي برسد، آقايان اجازه نقد و بررسي آن را بدهند.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد خاتمي خطيب اين هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به فرا رسيدن عيد غدير اظهار داشت: اين روز تجلي بيعت با امامت است و ولايت‌فقيه ما قطره‌اي از درياي ناپيدا کرانه امامت است.

وي افزود: هفته دفاع مقدس نيز هفته‌اي بسيار به يادماندني براي ملت و سند افتخار ابدي براي اين مردم است. دفاع مقدس امتحان سختي بود که مردم درست از عهده آن برآمدند. 8 سال دفاع مقدس تمام شد، اما فرهنگ جهاد تمام‌شدني نيست و اين فرهنگ است که 37 سال دشمنان را پشت مرزها نگه داشته و خواهد داشت.

خاتمي در خصوص بحث FATF اظهار داشت: در اين رابطه گفتني‌هاي زيادي گفته شده و درست است که جاي تصميم در اين عرصه شوراي امنيت ملي است، نه نماز جمعه، اما نماز جمعه جاي روشنگري که هست.

خطيب نماز جمعه تهران تأکيد کرد: مي‌گويند اگر آن طرف دنياي اسلام اتفاقي افتاد شما تحليل کنيد، اما به حادثه‌اي به اين مهمي وارد نشويد. اين روند پيش برود، به زودي مي‌گويند امامان جمعه وارد تحليل سياسي هم نشوند، در حالي که در نماز جمعه بايد به اين مسائل ورود داشت.

وي ادامه داد: قرآن مي‌گويد جامعه ديني بايد مستقل باشد و در روايت معتبر از پيامبر(ص) نيز رسيده که دين اسلام برترين است و هيچ چيز برتر از اسلام نيست. از طرفي اصل 153 قانون اساسي هم مي‌گويد هر گونه قرارداد که موجب سلطه بيگانه بر منابع طبيعي، اقتصادي، فرهنگ، ارتش و... شود، ممنوع است.

خاتمي افزود: با توجه به اين مطلب بايد بگوييم درست است که تصميم‌گيرنده اين موضوع شوراي امنيت است، ولي قبل از اينکه به مرحله نهايي برسد، آقايان اجازه نقد و بررسي عالمانه را بدهند، زيرا اين موضوع به مسئولان هم کمک مي‌کند.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: از طرفي بايد از سياسي کردن مسئله پرهيز کرد، متأسفانه هر مسئله‌اي که در کشور اتفاق مي‌افتد، رنگ سياسي مي‌گيرد، در حالي که اين موضوع فوق مسائل سياسي است و ورود جنجالي به اين مسئله، کار را خراب مي‌کند.

وي با تأکيد بر اينکه حکم نهايي در اين عرصه با شوراي امنيت ملي است، گفت: شوراي امنيت ملي بايد به دو نکته اساسي توجه کند، ابتدا اينکه اگر ديدند اين قرارداد به استقلال کشور ضربه مي‌زند، قاطعانه آن را رد کنند و ديگر اينکه ببينند با دشمناني طرف هستند که بدعهدي جزو ذاتشان است و ديديم که در برجام چه کردند.

خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: موضوع ديگر بحث آمارهاست که بايد واقع‌بينانه باشد تا در پي آن تصميم‌گيري‌ها دقيق شود.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به عملکرد دولت عربستان، گفت: در اين خصوص گوياترين و جامع‌ترين حرف‌ها فرمايشات مقام معظم رهبري بود.

وي افزود: وقتي سعودي‌ها در تريبون‌هايشان بدترين اهانت‌ها را به ملت بزرگ ايران و احيا‌گران اسلام ناب محمدي دارند، سزاوارترين جايي که بايد پاسخي به اراجيف آنها داده شود، خطبه نماز جمعه تهران است.

خاتمي ادامه داد: آنچه به عربستان حاکم است مکتب وهابيت است، آنها به بچه‌هايشان از کودکي آموزش مي‌دهند که فلان فرقه کافر است و بايد سرشان را بريد. اين تفکر است که تکفيري‌پرور مي‌شود و جنايات داعش از مکتب سخيف وهابيت نشأت گرفته است.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: خوشبختانه اخيراً‌ نشستي در چچن برگزار شده که علماي اهل سنت و الازهر به صراحت اعلام کرده‌اند که وهابيت از اسلام بيگانه است و ربطي به اسلام ندارد.

وي تصريح کرد: دولت آل سعود 280 سال قبل و نزديک سه قرن است که به سرِ کار آمده و در اين سه قرن آل سعود فقط با وحشي‌گري، آدم‌کشي و غارتگري راهش را پيش برده است، آنچه امروز در يمن مي‌بينيم تابلويي از سه قرن جنايت آل سعود است.

خاتمي با بيان اينکه اصل آل سعود بر غارتگري و آدم کشي است، گفت: دولت ضدبشري و ضد قرآن و اسلام، يعني دولت سعودي، اين دولت مدت‌هاست با صهيونيست‌ها رفيق است و در جنگ‌هاي لبنان و غزه در پشت صحنه به صهيونيست‌ها کمک کرده است.

خاتمي در ادامه سخنان خود تصريح کرد: با توجه به اين سه نکته که لکه ننگيني بر دامن سعودي‌ها است، آنها (سعودي‌ها) خائن‌الحرمين شريفين هستند، نه خادم‌الحرمين شريفين و اميدواريم به همين زودي‌ها جهان اسلام سقوط آل سعود را جشن بگيرند.

وي با اشاره به موضوع آتش‌بس سوريه نيز گفت: ما از هر گامي که جلوي خونريزي در سوريه گرفته شود، استقبال مي‌کنيم، آن‌چنان‌که نظام ما استقبال کرد، اما آمريکا و نوچه‌هاي آنها که تکفيري‌ها هستند، بارها آتش‌بس را شکستند و آنها آتش‌بس را براي تجديدقواي خودشان مي‌خواهند.

خطيب نماز جمعه تهران تأکيد کرد: دنيا بداند تا دست آمريکا در سوريه باز است، سوريه روز آرام و آرامش را نخواهد ديد، تنها راه اين است که اين جنايتکاراني که تکفيري‌ها را تغذيه مي‌کنند و حضورشان در سوريه اشغالگرايانه است، بي‌اجازه دولت قانوني سوريه آمدند، اما ايران اسلامي با دعوت دولت قانوني سوريه به کمک مستشاري خود مي‌پردازد، اما آنها بي‌اجازه دولت قانوني سوريه آمدند و تا وقتي که آمريکاي اشغالگر در سوريه است، مشکل حل نخواهد شد، بلکه مشکل خود اينها هستند.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg